We zitten volop in de herfst: pompoenen, noten, eikels, bladeren, kil, miezerig weer....
Ideaal om tijdens de integratie te werken rond wat er bij de kinderen leeft.
we maken een woordspin rond 'de herfst'
waaraan denken we bij 'de herfst'?
wat een samenwerking!!
L1 schrijft de woorden.
K3 tekent.
ZO LEREN ZE VAN ELKAAR!
DE ZONNETJES VERTELDEN AAN DE KIKKERTJES OVER:
-weten jullie hoe het komt dat de stam zo'n grillige schors heeft?
-zien jullie de verschillen tussen de bladranden?
-kennen jullie de delen van een boom?
NA EEN UITVOERIGE TAALACTIVITEIT, DOEN WE VERDER AAN ONS CREATIEF, NATUURWERKJE VAN VORIGE WEEK.
Het maken van dit werkje, was niet zo eenvoudig.
Dat hebben ze aan de lijve ondervonden: touwtjes die weer loskomen, knopen die niet vast genoeg zijn....
TECHNIEK van de bovenste plank...
Anja en ik moesten af en toe een handje toesteken.
Maar...één voor één weer mooie werkjes.
Die kunnen jullie bewonderen in de gang...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten