maandag 14 september 2020

In de ban van paddenstoelen

 Door de grote interesse in Laure haar paddenstoelen die ze vorige week in de klas toonde, zijn we ons verder gaan verdiepen in paddenstoelen waardoor we een projectje zijn begonnen. Volgende week gaan we zelfs nog verder praten, werken en spelen rond ‘paddenstoelen’. Joepie! Dus heeft u thuis iets leuks liggen (boekje, paddenstoelen, spel,..) rond dit project dan mag uw kleuter dit zeker meebrengen naar de klas. ðŸ˜Š

 

Hieronder kunt u alvast enkele sfeerfoto’s zien van voorbije week in de kikkerklas. Wat hebben we al allemaal gedaan rond project ‘paddenstoelen’. Ontdek het hier!

 

De kleuters hebben reeds bij juf Anja en juf Veerle tijdens de integratie gehoord en te weten gekomen hoe een paddenstoel eruit ziet. Even luisteren of de kleuters het nog weten.. We sommen de delen van de paddenstoel op: de hoed, de plaatjes, de ring, de steel, de beurs en de zwamvlokjes. Goedzo! We leerden hier een bijhorend versje bij:

 

“Kijk, ik ben een paddenstoel. Zien jullie mij goed?

Vijf witte stippen heb ik op mijn hoed.

Op mijn dunne steel, sta ik in het mos.

Ben ik niet de mooiste paddenstoel van het hele bos?”

 

Daarna mochten de kleuters in hun portfolio aan de slag. Ik liet hen een paddenstoel schilderen met hun vingers. We schilderen een dunne steel met een hoed.