woensdag 19 november 2014

Muziek...

K3 vanmorgen op bezoek bij juf Veerle...
Activiteit met K3
Eerst werd het ronde boek tevoorschijn gehaald en kon iedereen vertellen.


Ismene en Aline hadden prachtige instrumenten mee, daar ze in klas werken rond muziekinstrumenten en muziek.
Een djembé, een regenbuis en triangel.
Eerst observeerden, luisterden en duidden we de gelijkenissen en verschillen aan.
*de regenbuis van Aline is langer, dunner, minder felgekleurd dan die van Ismene.
*bij de regenbuis van Aline horen we het geluid langer galmen dan bij die van Ismene.
 Dit komt omdat die veel langer is.
*de djembé van Aline is groter dan die van Ismene.
  We horen het geluid niet nagalmen.
*bij de triangel horen we de klank lang(er)

Daarna deden we het in het Frans.
We leerden een Frans liedje.
Eerst bekeken we het filmpje op de computer.
Hé, hoe leuk.
'We willen dit wel eens leren'
 De kelen werden gesmeerd, de armen en benen losgemaakt...

DE TEKST:
tête, épaules, genoux et pieds
genoux et pieds
tête, épaules, genoux et pieds
genoux et pieds
j'ai deux yeux, deux oreilles
une bouche et un nez
tête, épaules, genoux et pieds

(melodie hoofd, schouders, knie en teen...)

voor meer foto's...klik, klik

    



integratie 19 november

Integratie K3-L1
Vandaag werkten we verder aan de gemaakte verhaaltjes en sprookjes van vorige week.
Anja en ikzelf stonden versteld hoe de kinderen hun verhaal nog kunnen navertellen.
Super!!!
Maar ja...wat je zelf gedaan hebt, kan je ook beter onthouden.
Vandaag was de opdracht: zoeken naar de letters in tijdschriften en kranten.









En vanmorgen konden de kikkertjes van K2 bij juf Anja experimenteren met de instrumenten...we maakten onderscheid tussen slag - blaas - snaar - schudinstrumenten...want er zijn veel soorten...
We bekeken ook de grootte van de instrumenten en het materiaal waaruit ze gemaakt zijn.



GROOT  en klein